Go to page
 

Bibliographic Metadata

Title
Geschäftsmodell-getriebene Planung von Digitalisierungsmaßnahmen in Business-to-Business-Märkten Ein Vorgehensmodell
AuthorKoch, Stefan ; Werani, Thomas ; Schauberger, Alexander ; Mühlburger, Manuel ; Freiseisen, Bernhard ; Martinek-Kuchinka, Petra
Published in
HMD Praxis der Wirtschaftsinformatik, Wiesbaden, 2018,
PublishedWiesbaden : Springer, 2018
LanguageGerman
Document typeJournal Article
Keywords (DE)Digitale Transformation / IT-Planung / Portfoliomanagement / Geschäftsmodell
Keywords (EN)Digital Transformation / IT-Planning / Portfolio Management / Business Model
ISSN2198-2775
URNurn:nbn:at:at-ubl:3-712 Persistent Identifier (URN)
DOI10.1365/s40702-018-0431-9 
Restriction-Information
 The work is publicly available
Files
Geschäftsmodell-getriebene Planung von Digitalisierungsmaßnahmen in Business-to-Business-Märkten Ein Vorgehensmodell [0.67 mb]
Links
Reference
Classification
Abstract (German)

Die Umsetzung der Digitalisierung stellt für Organisationen momentan eine der größten Herausforderungen dar und endet oft in digitalem Aktionismus. Daher entwirft dieser Beitrag ein Vorgehensmodell, das aufgrund der durchgehenden Orientierung am Geschäftsmodell und der daraus erfolgenden systematischen Ableitung und Evaluierung von Maßnahmen die zielgerichtete Planung von Digitalisierungsmaßnahmen erlaubt. Der Ansatz wird anhand des Fallbeispiels eines Industrieunternehmens illustriert und in der Umsetzung gezeigt.

Abstract (English)

Implementing digitization is currently one of the biggest challenges for organizations and often ends in digital actionism. Therefore, this article develops a process model that allows for targeted planning of digitization measures through continuous orientation on the business model and systematic derivation and evaluation of measures. This will be further illustrated by the case of an industrial company.

Stats
The PDF-Document has been downloaded 8 times.
License
CC-BY-License (4.0)Creative Commons Attribution 4.0 International License